تابلوسازی برزگرسواسری

تابلوسازی برزگرسواسری

چلنیـوم ، فلکـس ، بنـر ، هدایای تبلیغاتی
تابلوسازی برزگرسواسری

تابلوسازی برزگرسواسری

چلنیـوم ، فلکـس ، بنـر ، هدایای تبلیغاتی

تبلیغات خلاق


یقین بدانید، اینطور نیست. در بازاری که پر از محصولات و خدمات مختلف است، خلاقیت حرف اول را می زند. هم خلاقیت در تولید محصول و هم خلاقیت در تبلیغات. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که چطور تبلیغات خلاق داشته باشید. این را بدانید که بازاریابی بدون خلاقیت برای مخاطبان بسیار خسته کننده و ملال آور است و سازندگان تبلیغات نیز کاری بی اثر را انجام داده اند.





بیایید نگاهی به قوانین طلایی تبلیغات بیندازیم. همیشه باید به یاد داشته باشیم که:
خیلی سریع نمی شود یک تبلیغ بزرگ ساخت. اما در ذهن داشته باشید که می بایست تبلیغتان منحصر به فرد باشد بدین معنا که بین تبلیغات دیگر تبلیغ شما بر جسته باشد و اینکه این منحصر به فردی با هویت برندتان در ارتباط باشد. در غیر اینصورت با شروع روایت برندتان، مخاطبانتان را از دست می دهید. مثلاً در زیر تبلیغات یک کلینیک دندانپزشکی را ببینید که چقدر متفاوت است و بدون خواندن هیچ متنی، پیامش منتقل می شود.



بیشتر کالا ها و خدمات منحصر به فرد نیستند پس باید تبلیغتشان منحصر به فرد باشد. مثلاً کسی که در کار فروش بذر است زیاد در فکر مردم جایگاه خوبی ندارد اما در عکس زیر ببینید که کارت ویزیتی را درست کرده است که کمی هم نمونه داخل آن است.



وقتی از افراد درباره دلیل خریدشان می پرسید معمولاً تلاش می کنند با منطق پاسخ دهند اما شک نکنید که در خریدشان از احساساتشان کمک می گیرند. مثلاً قهوه. می گویند هر چه قهوه تلخ تر باشند نشان دهنده این است که قهوه خوبی است و ما قهوه تلخ دوست داریم. اما اگر دقت کنید می بینید همان افراد هنگام خوردن قهوه چقدر شکر داخل قهوه خودشان می ریزند تا شیرین شود. و این به این دلیل است که بیشتر تبلیغات، باید بر اساس گیرایی و جذابیت احساسی طراحی و اجرا شوند.


فراموش نکنید که ایجاد هویت یک برند، سرمایه گذاری بر یک محصول بی جان با کیفیت انسان مانند است. یک تبلیغ، برند را نمی فروشد. بلکه بین برند و مصرف کننده ارتباط برقرار می کند و کاری می کند که خرید انجام شود. مثل دوستی بین دو نفر است. شاید کسی از یک برند جدید ماده غذایی خبر ندارد. آن شرکت تبلیغی می سازد و بین برندش و مخاطب ارتباط برقرار می کند. مخاطب از وجود چنین برندی آشنا می شود و برای یک بار هم که شده آن را می خرد و امتحان می کند.


کلیشه در تبلیغ، افراد را خسته می کند. گذاشتن تیترهای مشابه بر تصاویر مختلف، شبیه یک دوست است که همیشه هر روز چیز مشابهی را با کلمات دقیقاً مشابه اما آن را با پوشیدن لباس های مختلف می گوید. مثلا به تبلیغات درباره آلودگی هوا دقت کنید، برای مبارزه با آلودگی هوا رفت و آمد با اتوبوس را با تصاویر مختلف تبلیغ کرده اند. اما این قبیل تبلیغ خسته کننده شده است. حالا به این عکس نگاه کنید که آلودگی هوای ناشی از استفاده از اتوموبیل های شخصی را چقدر متفاوت بیان کرده است!



باور داشته باشید که همیشه راه بهتری برای فروش هست. هرکسی می تواند در چند ثانیه تبلیغ معمولی تولید کند. شما هر روز خیلی از این تبلیغات معمولی را می بینید. یک تبلیغ عالی آن طور که فکر می کنید هزینه بر نیست، فقط باید کمی خلاقیت به خرج دهید. مثلاً به تصویر زیر نگاه کنید این یک تبلیغ کلاس کاراته است، هیچ اثری از هزینه های بالای تبلیغ نیست و با کمترین هزینه، یک تبلیغ عالی ارائه کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.