تابلوسازی برزگرسواسری

تابلوسازی برزگرسواسری

چلنیـوم ، فلکـس ، بنـر ، هدایای تبلیغاتی
تابلوسازی برزگرسواسری

تابلوسازی برزگرسواسری

چلنیـوم ، فلکـس ، بنـر ، هدایای تبلیغاتی

تاریخچه پیدایش تابلو


در زمانهای بسیار قدیم علامت بعنوان راه ارتباطی بین مردم استفاده می شد، که رفته رفته با پیشرفت فرهنگ علامت جایگاه واقعی خود را در مدلهاو طرحهای مختلف با نام تابلو در اذهان عمومی حک نمود و امروزه از آن به عنوان قوی ترین و اصلی ترین رسانه در تبلیغات استفاده می شود.

مصریها و رمیهای باستان معروف به استفاده از تابلو بودند، در رم باستان تابلو معمولا از سنگ یا گله پخته (سرامیک) ساخته می شد که از آن به عنوان علامت و جهت نمایی سرزمینها استفاده می کردند. به مرور زمان استفاده از علامت در مذاهب مختلف نمایان شد، در سال 1389 میلادی در زمان ریچارد دوم استفاده ار علامت در آرمهای نظامی در دستور کار قرار گرفت، علت استفاده از این آرمها تفکیک نمودن نظامیها در رسته های مختلف بود.

با گذشت زمان این علائم و مشخصات مورد استقبال عموم جامعه قرار گرفت، بخصوص علامتهایی که بیشتر جزئیات را نمایش می داد به شدت مردم را جذب خود کرده بود، در ساخت این علائم از آهن حکاکی شده استفاده می شد. سالها بعد از این نوع تابلوها جهت مشخص نمودن قهوه خانه استفاده شد .

بعدها در قرن 18 میلادی اولین دوره شماره گذاری منازل آغاز شد ، که در پایان قرن 18 این امر جهانی گشت، به مرور زمان استفاده از تابلو برای کار و کسب ها مرسوم شد که می توان قرن 18 را شروع نمایش بصری دانست .

در خلال قرن 19 میلادی برخی از هنرمندان و نقاشان حرفه ای شروع به استفاده از رنگ و نور در تابلوها نمودند که می توان به بزرگانی همچون آسترو هانگاریان و دیمیتریر لکاتاریز اشاره نمود، که خود تحولی جدید در تابلوسازی بود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.