فعالیت های تابلوسازی
1- ساخت واجرای تابلوهای کرکره فلزی
2- ساخت حروف برجسته (فلزی، برنجی، مسی، استیل )
3- ساخت حروف نئون پلاستیک
4- ساخت تابلوهای پلاستیک (دکتری واندازه های بزرگتر )
5- نئون در رنگهای مختلف (پودری و ساده )
6- ساخت تابلوهای کامپوزیت
7- ساخت حروف چلنیوم با ال ای دی تک رنگ وچند رنگ همراه با ریموت کنترل
8- ساخت تابلوهای فلکسی فیس با زمینه چاپی
9- ساخت تابلوهای شناسائی (فلزی ، استیل ، برنجی )
10- ساخت تندیس و لوح تقدیر
11- ساخت تابلوهای پلکسی گلاس ، پلاکهای پلکسی گلاس با ال ای دی
12- چاپ بنرهای تبلیغاتی ، پارچه نویسی ، مهر
13- ساخت تابلوهای کامپوزیت
و کلیه امور دیگر در زمینه تبلیغات که مورد در خواست مشتری باشد .
تقریبا 66 درصد مشتریان به این دلیل از ما فاصله می گیرند که احساس می کنند ما به حد کافی به آنها توجه نکرده ایم
اشاره:
همانطور که می دانید نمایشگاه الکامپ ( الکترونیک و کامپیوتر ) که یکی از بزرگترین و مهمترین نمایشگاههای ایران است در روزهای دوم تا پنجم آذر برگزار شد. سعی کردم از تمام این چهار روز بخوبی استفاده کنم و در غرفه مان حضور پیدا کنم تا تحقیقاتی در زمینه مشتریان ، رفتار آنها ، چگونگی جلب توجه آنها و ... انجام دهم. با بسیاری از مدیران شرکتها و سازمانها آشنا شدم ، شرکتهایی که درآمدهای قابل توجهی دارند. یکی از مواردی که خیلی توجهم را جلب کرد ، کارتهای ویزیتی بود که افراد مختلف به من می دادند.
کارت ویزیت یکی از مهمترین و ساده ترین ابزار بازاریابی به شمار می رود. توسط آن شما خود و کسب و کارتان را در کمترین زمان به دیگران معرفی می کنید. بنابرین برای طراحی آن باید وقت کافی اختصاص دهید. چند نقطه ضعف را که در اغلب کارتهای ویزیت مشاهده کردم ، با شما درمیان می گذارم تا از آنها بپرهیزید.
1- عدم توضیح زمینه کاری
کارتهایی را دریافت کردم که بر روی آنها فقط نام شرکت ، نام شخص و سمت شخص
نوشته شده بود. و نام شرکت زمینه کاری را مشخص نمی کند. فرض کنید نام
شرکتی "فرافناوران روز" باشد. آیا می توانید حدس بزنید این شرکت چگونه می
تواند برای شما مفید باشد؟ بنابرین بر روی کارت ویزیت به وضوح زمینه کاری
را ذکر کنید.
2- استفاده از عکسهای نامناسب
کارت ویزیتی دریافت کردم که بیشتر شبیه به کارت ویزیت میوه فروشی ها بود!
البته زمینه کاری شرکت واردات سخت افزار کامپیوتر بود، ولی طراح خلاق کارت
ویزیت برای نمایش تفاوت آنها با دیگران از عکس چند میوه استفاده کرده بود
که یکی از آنها رنگی متفاوت داشت. کارت ویزیت مکان مناسبی برای نمایش
خلاقیتهای طراح نیست و صرفا جهت معرفی و بازاریابی کسب و کار بکار می رود.
3- عدم استفاده از جملات توضیحی
بیایید شرکتهای جهان را به دو دسته تقسیم کنیم. شرکتهای بسیار معروف و
شرکتهای معمولی. شرکتهای بسیار معروف نیازی به توضیح کسب و کار خود ندارد و
اگر بر روی کارت خود بنویسند مایکروسافت ، همه می دانند که چه کاری انجام
می دهد. شرکتهای معمولی، شرکتهایی هستند که غالب افراد آنها را نمی شناسند.
چنین شرکتهایی باید کارشان را در یک یا دو جمله توضیح دهند. کارتی دریافت
کردم که بر روی آن نوشته شده: شرکت ... انجام پروژه های اتوماسیون. آیا با
این عبارت دقیقا متوجه می شوید این شرکت چه کمکی به شما می کند؟ بجای آن می
توان نوشت:" با نصب دستگاههای هوشمند در کارخانجات ، نیاز به کارگران
کمتری خواهید داشت". این جمله سرنخی ارائه می کند که نشان می دهد همکاری با
این شرکت ، شاید نیاز به نیروی انسانی را کمتر سازد. بنابرین انگیزه
بیشتری برای تماس و گرفتن اطلاعات بیشتر می دهد.
4-استفاده از فونتهای بسیار ریز
در طراحی کارت ویزیت از فونتهای بسیار کوچک استفاده نکنید. مدیر سالخورده
ای کارتی را به من داد و بلافاصله توضیح داد که آدرس سایتشان را با حروف
بزرگتر یادداشت کنم زیرا ناخوانا بود! در نوشتن آدرس سایت از فونتهای کوچک و
همچنین از سایه و افکتهای فتوشاپ استفاده شده بود. شاید یک گرافیست ترجیح
دهد کارتی با فضای خالی و نوشته های ریز طراحی کند، ولی یک بازاریاب به
فروش می اندیشد و نه فقط به زیبایی کارت.
بنا بر این توضیحات قیمت تابلو ساخته شده اندکی بیشتر می شود ولی در عوض عمر روشنایی تابلو تا 50000ساعت افزایش میابد
تابلو کامپوزیت
ساخت تابلوهای کامپوزیت(تابلو سازی.تابلوساز) که امروزه جایگاه ویِژه ای به خاطر تنوع رنگ ، سبک بودن ، مقاوم در برابر شرایط جوای و شکل پذیری خوب باعث شده است که بسیاری از تابلوسازان داخلی از این نوع مصالح بعنوان پیکره اصلی تابلو استفاده نمایند.
مزایای تابلو کامپوزیت
الف ) یک آلیاژ سبک، با دوام و مقاوم
ب ) قابلیت شکل پذیری و فرم دهی با نمای های مدرن و به روز دنیا
ج ) تنوع در رنگ بندی صالح و متناسب با هر نوع نمای ساختمان
د ) یک پوشش و بستر مناسب برای نصب انواع حروف تبلیاتی
ر ) پوششی برای نماهای داخلی و سطوح مسقف
ط ) اتصالات مناسب جهت هر نوع زیرسازی
کامپوزیت چیست ؟
ترکیبی از دو یا چند ماده می باشد که یک فاز آن از ذرات بهم چسبیده اصلی تشکلی شده است و فاز دیگر آن نیز بعنوان ماده محصور کننده می باشد . تابلو های کامپوزیت اساساً شامل اجزاء زیر می باشد :
1. مصالح زیر سازی : شامل آهن آلات و اتصالات
2. ورق یا پوشش کامپوزیت
3. مصالح آبندی و لایه محافظ
نکته های مهم در اجرای تابلو کامپوزیت
- یکی از مهم ترین موارد انتخاب جنس و کیفیت کامپوزیت می باشد که می بایست از برندهایی معروف چون آلوباند ( با ضخامت 5 میلیمتر ) با مشخصه u.s.a ساخت امارات متحده عربی باشد .
- استفاده صحیح و مناسب مصالح زیر سازی جهت پیکره تابلو کامپوزیت
-در نظر گرفتن الگوی برش ورق کامپوزیت و ردیف های منظم در اجرای بندها
- آب بندی و شیب مناسب تابلو در تمامی جهات
- خودداری از برش های اضافی
- فارسی بر کردن شکست های تابلو جهت زیبایی نما