تابلوسازی برزگرسواسری

تابلوسازی برزگرسواسری

چلنیـوم ، فلکـس ، بنـر ، هدایای تبلیغاتی
تابلوسازی برزگرسواسری

تابلوسازی برزگرسواسری

چلنیـوم ، فلکـس ، بنـر ، هدایای تبلیغاتی

نقش تصاویردرآگهی تبلیغاتی


چه باور داشته باشید و یا نداشته باشید، دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم به شدت تحت تاثیر ظواهر است. تصویر در سیاست، اقتصاد، ورزش و بازاریابی و تبلیغات نقش موثری را بازی می کنند. اگر کمی دقت کنید مشاهده می کنید که افراد با به اشتراک گذاری یک تصویر در شبکه های اجتماعی اخبار را به سرعت در جهان منتشر می کنند و دولت ها را به چالش می کشند.

پژوهش ها نشان می دهند که تبلیغاتی که دارای تصویرهای بیشتری هستند، ۴۱ درصد بیشتر از آگهی های تبلیغاتی که فقط نوشته دارند دیده می شوند. به عبارت بهتر امروز بهتر است که با تصویر حرف بزنیم. در بسیاری از اوقات بینندگان آگهی تبلیغاتی فقط به تصاویر نگاه می کنند. نتایج یک تحقیق نشان داده است که ۴۴ درصد بییندگان یک آگهی به تصاویر توجه می کنند، ۳۵ درصد می توانند نام تبلیغ کننده را بیان کنند و تنها ۹ درصد آنان بیش از نیمی از آگهی را می خوانند.
توجه داشته باشید که یک عکس با سرعت نور دیده می شود در حالیکه کلمات با سرعت صوت درک می شوند و مدت هاست که تبلیغ کنندگان دریافته اند که مخاطب همیشه تصویر را می خرد.
در رسانه ای همچون بیلبورد که مخاطب زمان کمی برای توجه به این رسانه دارد حتمن می بایست با تصویری متمایز پیام را رساند. متاسفانه در ایران تبلیغات با کمترین تصویر و یا با تصاویر بسیار معمولی طراحی و اجرا می شوند. کمی با خود فکر کنید! طرح کدام بیلبورد در سطح شهرها در ایران، بطور متمایزی در ذهن شما حک شده است؟؟

به قول ناپلئون بناپارت: “هر وقت می خواهید جمعی را جادو کنید، با چشمان آنها حرف بزنید.” این سخن ناپلئون در مورد تبلیغات نیز صادق است. در جامعه امروزی که از اطلاعات اشباع شده است، تصویر خیلی بیشتر از کلمات توجه را به خود جلب می کند.
در انتها می بایست بدانید که اگر ۵ ساعت وقت دارید که یک آگهی تبلیغاتی را طراحی کنید، حتمن ۴ ساعت از آن را وقف پیدا کردن تصاویر بکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.